Recently in 程序 Category

需求:快速的对数亿条数据进行粗略统计

技术实现:采用Java的LinkedHashMap与HashMap在内存中进行运算

由于开发机的内存不够大,需要将开发机器上的程序打包传到服务器上运行,但是在运行的过程中,每次运行至1.5亿后,程序运算时间明显变慢,成2的n次方级别递增。

这时候查看内存,Java程序进程占用内存为4G,很熟悉的数字。

经检查发现,程序开发机的JDK是32位的,而服务器端的JDK是64位的,换了台64位的机器,使用64位JDK打包上传,问题解决。

开发环境和运行环境的一致性一如既往的重要啊。

About this Archive

This page is an archive of recent entries in the 程序 category.

前端 is the previous category.

小实验 is the next category.

Find recent content on the main index or look in the archives to find all content.

Categories

Pages

  • About
  • Contact
OpenID accepted here Learn more about OpenID
Powered by Movable Type 7.6.0